У фреймі дисциплін «Готельно-ресторанний бізнес», «Економіка готелів і ресторанів», 10 листопада 2022 р., відбулась лекція-дискусія з Ольгою Міщенко, керівником проекту Hotel Matrix, аналітиком, засновницею Студії гостинності на тему «Сучасні інструменти Revenue Management».
Актуальні на сьогодні питання:
-
- як управляти джерелами доходів і досліджувати аналітику діяльності готелю, зокрема в умовах діджиталізації;
- як приймати ефективні рішення у несталі часи;
- як долати виклики війни, адже бізнес повинен працювати й живити економіку країни.
Під час лекції мова йшла про історію розвитку та теоретичні аспекти revenue management.
Revenue management, або управління прибутковістю, – це технологія визначення кращої ціни для забезпечення високої прибутковості готелю на основі прогнозування попиту. Якщо говорити простіше, то це продаж правильного номера правильному гостю в правильний момент за правильну ціну.
Говорили і про практичне застосування revenue management: розглянули базові метрики готелів, показники дохідності (прибутковості, рентабельності), індекси ефективності діяльності готелів і ресторанів, межі ціноутворення і управління доходами.
Цінова політика готельного підприємства – це обґрунтоване передбачення ймовірної зміни вихідної ринкової ціни пропонованого продукту, що оптимально відповідає головній меті підприємства на ринку.
Здобувачі ОС «бакалавр» спеціальності 241 “Готельно-ресторанна справа”, зокрема Владислав Шумовський, показали свої знання при розрахунку базових метрик:
-
- occupancy – завантаженість кімнат готелю відносно 100% ємності;
- ADR – виручки від продажу кімнат / кількість проданих номерів;
- RevPAR – виручки від продажу / на всі кімнати, які в продажу.
Викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Державного університету «Житомирська політехніка» готують фахівців із урахуванням того, що вони не лише мають бути найманими менеджерами у великих готельних мережах із світовим ім’ям, а й відкривати свою власну справу у сфері гостинності. Тому Олену Селюк цікавило, чи є шанси запровадити використання revenue management у малому готелі. Які відмінності для великих та малих готелів? Були задані ключові запитання для складання бюджету доходів готелів на наступний рік.
Опанувати revenue management, зібрати і обробити великий масив інформації для невеличкого готелю допомагає програмний продукт Servio, що дозволяє ефективно управляти готелем, отримувати аналітику власної роботи у порівнянні з конкурентами, здійснювати господарські операції.
Анна Гльоза, здобувач освітнього ступеня «бакалавр» четвертого року навчання на освітній програмі «Готельно-ресторанна справа», помітила, що revenue management як бізнес-процес включає в себе бенчмаркінг.
Ольга Міщенко, зауважила, що студенти Державного університету «Житомирська політехніка» – чудові, компетентні, гнучкі в практиці та свідомі патріоти країни. Вони – майбутнє України!
Дякуємо пані Ользі за представлення цікавого матеріалу та отримання корисного досвіду для студентів і викладачів!