Впродовж листопада – місяця академічної доброчесності в університеті викладачі та здобувачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи організували та долучилися до низки тематичних заходів.
21 листопада 2025 року гаранти освітніх програм бакалаврського рівня — Любченко В.В., гарант освітньо-професійної програми «Туризм і рекреація» спеціальності J3 «Туризм та рекреація», та Каленська В.П., гарант освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» спеціальності J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг», провели зустріч зі здобувачами освіти у змішаному форматі.
На зустрічі були обговорені нормативно-правові документи які регулюють дотримання правил академічної доброчесності в університеті. Зокрема, особливу увагу було приділено обговоренню «Положенню про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин в Державному університеті «Житомирська політехніка», яка визначає норму покарання за порушення правил академічної доброчесності, зокрема за порушення академічної доброчесності та етики здобувачі освіти Житомирської політехніки можуть нести академічну відповідальність, що включає зниження результатів оцінювання, повторне проходження контролю чи окремих освітніх компонентів, призначення додаткових контрольних заходів, перевірку всіх їхніх робіт, позбавлення пільг з оплати навчання та права участі у конкурсах на стипендії чи гранти. Також можливе інформування установ, що фінансують навчання або дослідження, потенційних роботодавців чи батьків, обмеження участі у наукових проєктах, оголошення догани з внесенням до особової справи або навіть відрахування з Університету.
На зустрічі було розглянуто основні порушення академічної доброчесності, зокрема фальсифікацію, фабрикацію, самоплагіат, хабарництво, списування та обман. Також зі здобувачами проаналізували практичні ситуації, у яких були наявні або відсутні ознаки таких порушень.
З 24 по 28 листопада викладачі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи – Альона Климчук, Валентина Любченко, Віталіна Каленська, Діна Ярмолюк та Людмила Горшкова – разом зі здобувачами вищої освіти спеціальностей J2 «Готельно-ресторанна справа та кейтеринг» і J3 «Туризм та рекреація» бакалаврського рівня пройшли курс підвищення кваліфікації «Наука ✕ ШІ: нова парадигма», організований ГО «Прогресильні» у співпраці з Українським офісом дослідницької доброчесності. У межах програми учасники прослухали низку змістовних лекцій:
- «Від детекторів до прозорості: як змінюється культура використання у науці» (лекторки Наталія Цибуля та Яна Сичікова);
- «Нова архітектура наукового процесу у добу ШІ» (лектор Дмитро Чумаченко);
- «(Не)етичний ГШІ у науковій діяльності: (не)очікуваний асистент» (лектор Артем Артюхов);
- «AI in academia: facts, figures and emerging trends» (лектор Павел Мілашевич);
- «Штучний інтелект» у науці: заборонити не можна використовувати» (лектор Олексій Калмиков).
Під час лекцій було розглянуто трансформацію культури застосування штучного інтелекту в дослідницькому середовищі, етичні принципи та відповідальність дослідників, виклики для академічної доброчесності в умовах розвитку генеративних технологій, практичні кейси інтеграції ШІ у наукову діяльність, а також рекомендації щодо його коректного використання на різних етапах досліджень. Особливу увагу приділено ризикам, які створює ШІ для академічної доброчесності, необхідності забезпечення прозорості та відповідальності авторів, а також змінам у сучасних підходах і критеріях доброчесності. До лекцій долучилися здобувачі груп ТЗ-11, ТЗ-12 та ГРС-5.
27 листопада старший викладач кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Діна Ярмолюк разом зі здобувачкою вищої освіти спеціальності 242 «Туризм» Дар’єю Петренко взяли участь в онлайн-тренінгу, організованому Карпатським національним університетом імені Василя Стефаника, на тему «Штучний інтелект і академічна доброчесність: як не переступити межу дозволеного?». Захід був присвячений відповідальному використанню ШІ в освітньому процесі: учасникам пояснили можливості застосування штучного інтелекту для навчання, окреслили дозволені інструменти та надали рекомендації щодо уникнення порушень академічної доброчесності. Особливий акцент зробили на визначенні межі між коректною цифровою підтримкою та недоброчесним використанням ШІ.
Проведені заходи сприяли формуванню у здобувачів стійких навичок відповідального використання цифрових інструментів та підвищують їх обізнаність щодо етичних вимог сучасної науки.

























