Викладачі університету взяли участь у SoftServe Tech Educators Meetup «АІ в освіті: інструменти та можливості»

Shares

У четвер, 22 травня викладачі кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки, гаранти освітніх програм Андрій Єфіменко, Володимир Воротніков, Олена Головня, Олексій Шелуха, а також їх колеги, що забезпечують освітній процес на освітніх програмах кафедри, взяли участь у вебінарі від компанії SoftServe  Tech Educators Meetup «AI в освіті: інструменти та можливості».

Спікером на заході був Олесь Добосевич – керівник факультету прикладних наук Українського католицького університету, який поділився досвідом врегулювання питання застосування AI в освітньому процесі. Модератором зустрічі була Ольга Доля – керівниця освітніх партнерств SoftServe в Україні.

Учасники зустрічі відзначили надзвичайну актуальність викликів застосування ШІ в умовах стрімкої експансії штучного інтелекту в освітній процес. Так засоби штучного інтелекту, зокрема такі інструменти, як ChatGPT, стали доступними для освітян та здобувачів у дуже короткий термін, що як надало нові можливості, так і поставило нові виклики для системи освіти.

Одним із ключових аспектів на думку колективу кафедри, стала необхідність роз’яснення здобувачам освіти правил для здорового користування засобами ШІ у освітньому процесі. Спікером було зазначено, що ефективних універсальних механізмів виявлення використання ШІ у роботах студентів поки що не існує, проте основним підходом до вирішення даної проблеми, є те, що викладач, маючи обґрунтовані сумніви щодо самостійності роботи, може проводити додаткове усне опитування студента за змістом роботи. Також, спікерами підкреслено важливість створення та пояснення студентам мотивації певних форматів завдань, наприклад, писати код на папері – не для перевірки синтаксису, а для оцінки логіки мислення.

Серед іншого одним з ключових аспектів освіти є акцентувати увагу здобувачів на важливості розвитку критичного мислення в епоху ШІ, оскільки штучний інтелект може генерувати відповіді, що містять помилки або неточності, і студенти повинні навчитися аналізувати, перевіряти та оцінювати отриману засобами ШІ інформацію. Так, серед практичних прикладів завдань для розвитку критичного мислення були обговорені кейси, де студенти мають знаходити помилки в згенерованих ШІ відповідях або рішеннях, вимагаючи їх виправлення та розуміння логіки роботи.

Поряд із викликами, були представлені можливості використання штучного інтелекту для автоматизації роботи науково-педагогічних працівників. Було показано, що ШІ може суттєво спростити підготовку навчальних матеріалів та документів, наприклад, автоматично генерувати типові програми, документи або створювати велику кількість варіантів завдань для контролю знань. Це дозволяє викладачам витрачати менше часу на рутинні завдання і більше фокусуватися безпосередньо на креативних та наукових аспектах навчання. Серед інших можливостей варто зазначити використання ШІ для подолання мовного бар’єру шляхом автоматичного перекладу та озвучення навчальних матеріалів, зокрема наукових статей чи відео.

Участь у Tech Educators Meetup надала науково-педагогічним працівникам кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки можливість ознайомитися з сучасними трендами та підходами до інтеграції штучного інтелекту в освіту, а також отримати практичні рекомендації щодо його ефективного та відповідального використання як студентами, так і викладачами. Було підкреслено, що не зважаючи на те, що ШІ є потужним інструментом, роль викладача залишається ключовою, оскільки освіта – це не лише передача знань та контроль результатів навчання за окремими дисциплінами, а й роз’яснення взаємозв’язків як в межах дисципліни, так і між окремими освітніми компонентами, синергії усього комплексу знань отриманих здобувачами протягом навчання в університеті.

Переглянути запис Tech Educators Meetup «АІ в освіті: інструменти та можливості» можна за посиланням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */