4 лютого 2025 року викладачі кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій Державного університету «Житомирська політехніка», зокрема Тетяна Завалій, Ганна Ткачук, Ангеліна Сотник, Володимир Виговський і Дмитро Бєляков долучилися до вебінару «EMC European Marketing Agenda 2025», під час якого були представлені результати дослідження «Marketing Agenda 2025», організованого Європейською конфедерацією маркетингу (EMC).
EMC є найбільшою маркетинговою організацією в Європі, яка представляє понад 100 тис. маркетологів у 11 національних асоціаціях Європи, в тому числі і в Українській Асоціації Маркетингу. Її члени спільно охоплюють 1 млн. підписників у соціальних мережах та понад 5 млн. унікальних відвідувачів на своїх веб-сайтах. Як неприбуткова організація, EMC співпрацює зі своїми асоціаціями-членами з метою просування освіти, соціальної орієнтації та створення цінності для маркетингових асоціацій та маркетингової професії по всій Європі.
Ключовим спікером цієї онлайн-події став доктор Ральф Штрас, який очолює Європейську конфедерацію маркетингу, та, який, безпосередньо, є автором дослідження, за яким представлялися результати. У 2025 році визначальними напрямами розвитку компаній стануть цифровий маркетинг (32%), штучний інтелект (ШІ) (28%) та управління клієнтським досвідом (24%). За даними дослідження, хоча стратегії багатьох компаній зосереджені на ШІ, практичне впровадження більше орієнтоване на цифровий маркетинг та персоналізацію обслуговування клієнтів. Цікаво, що такі теми як «сталий розвиток» (2%) та «цільове призначення» (4%), які зазвичай домінують у загальному сприйнятті, значно поступаються data-driven підходам та ШІ-рішенням. Також поміж пріоритетів відзначаються скорочення витрат (17%) та інновації й розробка продуктів (12%). За словами спікера, відстежується чіткий тренд на використання ШІ як каталізатора для покращення взаємодії з клієнтами на основі даних.
Після представлення результатів дослідження до дискусії долучилися запрошені представники провідних у Європі компаній, зокрема Вітаутас Ромейка, директор з маркетингу «PHH Group» в країнах Балтії та Фінляндії; Адам Меро, старший директор стратегії цифрового прискорення для Європи, The Coca-Cola Company, Угорщина; Джон Оклі, менеджер з маркетингу «IKEA», Австрія; Джастін Аблетт, керівник відділу трансформації клієнтів, IBM UK & Ireland. Основна увага в дискусії була присвячена використанню штучного інтелекту в бізнесі, в тому числі у сфері маркетингу та управлінні взаєминами із клієнтами.
Звіт можна знайти у відкритому доступі на офіційному сайті Європейської конфедерації маркетингу.
Кафедра менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій висловлює щиру подяку Українській Асоціації Маркетингу, яка тримає академічну спільноту маркетологів в курсі провідних маркетингових ініціатив!