Студенти Житомирської політехніки прослухали онлайн-вебінар від AICPA & СІМА

Shares

25 жовтня 2024 року учасники наукового гуртка кафедри інформаційних систем в управлінні та обліку «Соціально відповідальні практики в діяльності українських суб’єктів господарювання» прослухали онлайн-вебінар «Збереження інтелектуального ШІ на заняттях з бухгалтерського обліку» від AICPA & СІМА (Chartered Institute of Management Accountants – Інститут дипломованих бухгалтерів управлінського обліку).

На вебінарі лектором виступила професор бухгалтерського обліку Університету Торонто Ірен Вічек. Вона розглянула основні відмінності штучного інтелекту і людського інтелекту.

25.10.24 на онлайн-вебінарі були присутні здобувачі освітніх ступенів «бакалавр» та «магістр» спеціальності 071 «Облік і оподаткування», зокрема студенти гр. ООМ-12 Коваль Аріна, Соловей Анастасія, гр. ЗОО-23-М Пилипчук Алла, гр. ОО-6 Сорокіна Аліна, Савчук Катерина, гр. ОО-7 Корчинська Софія, Клімінська Марія, Купріянчук Катерина, Шерстюк Ольга, гр. ОО-8 Пилипчук Софія, гр. ОО-8к Кутасевич Катерина, гр. ОКМ-2 Когут Ксенія, Піонткевич Софія, також здобувачі ступеня «бакалавр» спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» гр. ІСТ-23-1 Лисюк Аліса, гр. ІСТк-24-1 Труфаненко Юлія та доцент кафедри інформаційних систем в управлінні та обліку Поліщук Ірина. Прослухавши цікаву лекцію і взявши участь у подальшій дискусії, учасники наукового гуртка одержали сертифікати від AICPA & CIMA Faculty Hour Series.

Традиційний штучний інтелект знаходить відмінності між предметами, розпізнає зображення, робить висновки, що базуються на правилах або шаблонах (використовуючи моделі штучного інтелекту). Наприклад, здійснюється розподіл повідомлень, що надходять на e-mail: спам або ті, що не є спамом. Згенерований  штучний інтелект створює нові предмети такі, як: чати, малюнки, відео (використовуючи генеровані моделі). Наприклад, програми, що створюють візуальні ефекти або відео.

Лектором розглянуто взаємодію ШІ з іншими технологіями та інструментами:

  • браузери вказують на адреси веб-сайтів / URLs (Chrome, Safari, Edge);
  • програми чат-боти забезпечують схожий на людину інтерфейс між комп’ютером і людиною за допомогою Large Language Models (ChatGPT, Microsoft Copilot, Goggle Gemini/Bard);
  • пошукові системи шукають слова/сторінки/контент (Goggle, Bing, Yahoo);
  • модулі такі, як: Large Language Models підтримують додатки ШІ покоління (GPT-4, Gemini).

Порівняльна характеристика людського інтелекту і штучного інтелекту за критеріями: природа і походження, можливості та обмеження дозволила встановити наступне:

  1. Щодо природи та походження, то людський інтелект сформований нашим минулим досвідом, навчанням, взаємодією та здатністю співпрацювати/залучати. А штучний інтелект створений людьми для імітації людей.
  2. Можливості людського інтелекту зумовлені цікавістю, унікальною креативністю, інтуїцією, скептицизмом, здатністю до адаптації, етикою/мораллю, здатністю до співпраці. А можливості штучного інтелекту залежать від обчислювальної потужності, узгодженості, здатності отримувати/засвоювати/збирати інформацію на основі великих даних.
  3. Людський інтелект має фізичні/психічні обмеження (включаючи людські помилки, продуктивність), упередження. Для штучного інтелекту характерна відсутність креативності у вирішенні проблем, відсутність інтуїції, межі програмування (дані навчання, упередженість, етика).

Лектором наголошено на можливостях та викликах при включенні штучного інтелекту до вже повної навчальної програми з бухгалтерського обліку.

Щиро дякуємо організаторам за змістовну лекцію щодо масштабів впливу штучного інтелекту на освітній простір бухгалтерів, будемо раді прийняти участь в наступних онлайн-вебінарах!

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */