Сьогодення ставить перед викладачами українських закладів вищої освіти вимогу формувати у студентів сучасні фахові компетентності. Цю вимогу викладачі можуть задовольнити лише постійно займаючись професійним розвитком та вдосконалення, причому не лише професійних знань (Hard Skills), а й м’яких навичок (Soft Skills). Одним із шляхів досягнення високого рівня згаданих показників є підвищення кваліфікації викладачів на базі компаній-роботодавців.
Однією з компаній, з якою налагоджена активна співпраця Житомирської політехніки, зокрема і щодо підвищення кваліфікації викладачів ІТ-дисциплін, є компанія SoftServe. Влітку минулого року двоє викладачів кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки успішно опанували курс Softserve Teacher’s DevOps Course, а цьогорічного літа до вивчення курсу Softserve Tech Summer Bootcamp for Teachers долучилося вже п’ятеро викладачів.
Особливістю цьогорічного навчання була різна спрямованість тем курсу – від онлайнового навчання до квантового програмування, штучного інтелекту та кібербезпеки. Розгляд цих тем здійснили провідні науковці та професіонали практики компанії SoftServe.
Загалом курс Tech Summer Bootcamp for Teachers-2023 містив такі теми:
-
- Наука як суперсила інженера: приклад квантового програмування (Христина Гнатенко, доктор фізико-математичних наук, науковий консультант з квантових обчислень компанії SoftServe).
- Кібербезбека в освіті: акредитація, виклики та інновації 2023 (Михайло Кропива, AVP Infosec, компанія SoftServe).
- Активне залучення студентів до навчального процесу online: виклики і рішення (Марія Іваськевич, Senior English Teacher, компанія SoftServe).
- Використання генеративного штучного інтелекту для роботи із даними (Тарас Кльоба, Associate Director Big Data & Analitics, компанія SoftServe).
- Проєктний менеджмент: повне занурення онлайн (Володимир Собко, Project Manager, компанія SoftServe).
Кожна з цих тем була детально презентована аудиторії. Після кожної презентації проводилося обговорення найбільш складних або незрозумілих питань, доповідачі надавали ґрунтовні пояснення на запитання, які ставили слухачі. Суттєва частина представленого матеріалу та розглянутих практичних кейсів заслуговують для запровадження у практику викладання освітніх компонент ОПП, які реалізовуються на кафедрі комп’ютерної інженерії та кібербезпеки.
Варто зазначити, що курс вважався опанованим успішно, і це підтверджувалося видачею сертифікату, лише у випадку, коли слухачі через навчальну платформу Softserve.academy вчасно та з високим результатом пройшли підсумкове тестове оцінювання з кожної з тем.
Щиросердечно вітаємо колег Ольгу Дячук, Марію Колощук, Оксану Окунькову, Олексія Шелуху, Андрія Єфіменка з успішним завершенням курсу.
Кафедра комп’ютерної інженерії та кібербезпеки