Результати проведення тижня кар’єри в Житомирській політехніці

Shares

У період з 12 до 16 травня 2025 р. в Житомирській політехніці проходив тиждень кар’єри «SMART Career: твій старт у професійному світі», ініційований центром розвитку професійної кар’єри (ЦРПК). Шляхом проведення різних заходів, серед яких дискусійні панелі, зустрічі з представниками бізнесу та тренінги, він мав зорієнтувати студентську молодь на побудову сталих кар’єрних шляхів і розвиток актуальних для сучасного ринку праці навичок.

Тиждень кар’єри розпочався з проведення дискусійної панелі з представниками відділу маркетингу та зв’язків з громадськістю, Інноваційного хабу, центру соціально-психологічної підтримки і супроводу «PsyLab» та ЦРПК. Діяльність відділу маркетингу та зв’язків з громадськістю та Інноваційного хабу представила Олена Виговська. Студентам було дуже цікаво дізнатися про увесь процес формування новин і їх розміщення на офіційних сторінках Житомирської політехніки, особливості створення дайжестів новин, розробку брендової продукції, її реалізацію через офіційний магазин. Олена також розповіла про діяльність Інноваційного хабу, який запрошує талановиту студентську молодь до школи стартаперів і хакатонів. Великий обсяг роботи хаб здійснює у напрямі надання технічної та організаційної підтримки ідей молоді та їх доведення до рівня прототипів, розглядає звернення представників місцевого бізнесу з метою реалізації спільних проєктів.

Центр соціально-психологічної підтримки і супроводу «PsyLab» представили фахівчині Богдана Ляховець та Дар’я Сібова, які розповіли про послуги, що надаються центром у контексті соціально-психологічної підтримки та супроводу учасників освітнього процесу, у т. ч. учасників бойових дій АТО / ООС і внутрішньо переміщених осіб та членів їх родин, осіб, постраждалих від насилля, які перебували в психотравмуючих ситуаціях. Важливе місце у діяльності PsyLab відводиться організації зустрічей зі студентами, співробітниками університету та фахівців з ментального здоров’я, а також із відомими психологами.

І нарешті, присутні ознайомилися з основами діяльності центру розвитку професійної кар’єри, що забезпечує кар’єрне консультування студентів, налагодження комунікації членів студентської спільноти, сприяє встановленню ефективних відносин між студентами та роботодавцями, проводить тренінги, спрямовані на набуття та розвиток професійних навичок здобувачів для успішного працевлаштування, загалом інформує про стан і тенденції сучасного ринку праці.

У межах 2-го дня тижня кар’єри відбулися зустрічі здобувачів вищої освіти з представниками бізнесу – до університету завітали представники HoReCa. Зокрема, сегмент сфери послуг індустрії гостинності представили Віта Гензель (компанія «Luxor Ukraine»), Юрій Полянко – керуючий директор ГРК «Чудодієво», Катерина Плохотишина – регіональна менеджерка мережі пекарень «Ваш ЛАВаш» та Віталій Травін – співвласник мережі закладів «Друзі». У першій частині спілкування спікером була Віта Гензель, яка розповіла про свій шлях у підприємництво і наголосила на винятковій важливості попереднього досвіду роботи на виконавській посаді для кращого розуміння специфіки діяльності компанії та управління її співробітниками. За словами Віти, пізніше це дозволило розробити ефективну систему управління персоналом в компанії «Luxor Ukraine». Власну історію кар’єрного шляху від бухгалтера до керуючого директора ГРК «Чудодієво» розповів Юрій Полянко, який пов’язав успішність ведення діяльності з ефективним освоєнням доступних ресурсів і дотриманням балансу між «чудом природи» та «діями підприємця». Катерина Плохотишина, яка є регіональною менеджеркою мережі пекарень «Ваш ЛАВаш», зосередила увагу присутніх на доцільності впровадження в управління бізнес-процесами цифрових рішень, що забезпечує оптимізацію складу персоналу. Загалом, на думку пані Катерини, цифрові інструменти дають змогу отримати кращу контрольованість виконання прийнятих управлінських рішень. У фінальній частині зустрічі з підприємцями відбулося спілкування першокурсників із співвласником мережі закладів «Друзі» Віталієм Травіним, який поділився деякими секретами успіху в сфері підприємництва, які діють навіть в умовах турбулентної економіки. Додатково Віталій відзначив виняткову важливість для успішного пошуку роботи студентами наявність таких персональних якостей, як цілеспрямованість, проактивна позиція, вибір праці, «яка приносить задоволення». Всі запрошені спікери є представниками успішного місцевого бізнесу. І кожен з них відзначив практично одні й ті ж проблеми діяльності, зокрема, складність з підбором кадрів та їх утриманням; падіння відсотку маржинальності бізнесу.

На 3-й день тижня кар’єри відбулася зустріч керівника ЦРПК з представниками стипендіатів, відзначених інвестиційною компанією BGV. Обговорили загалом важливість підтримки студентів подібними стипендійними програмами, особливості створення професійних резюме. Талановиту молодь зацікавили способи досягнення оптимальності структурних елементів, значення дизайну резюме в пріоритизації його розгляду HR-фахівцями та ін.

Щоб не відставати від тенденцій на ринку праці, зокрема щодо використання ефективних способів пошуку роботи, 15 травня 2025 р. у  межах проведення тижня кар’єри керівником ЦРПК Вячеславом Ткачуком було проведено тренінг зі створення ефективних профілів у мережі LinkedIn. Напочатку тренінгу Вячеслав відзначив, що для отримання максимуму від алгоритмів LinkedIn, потрібно використовувати ключові слова як в профілі, так і в контенті. Додавання цих слів та фраз до користувацької сторінки покращує шанси з’явитися вище у результатах пошуку, а отже отримати більше пропозицій роботи. Ключові слова необхідно раціонально використовувати під час заповнення інформації у розрізі основних блоків профілю. Зокрема, для блоку «Досвід роботи» у кожному пункті про наявний досвід роботи пропонується вказувати розширені терміни, що характеризують цю роботу, показують внесок людини у досягнення конкретних бізнес-цілей. У блоці «Навички» доцільно вказати навички різних категорій, щоб ширше продемонструвати свої здібності: галузеві навички, інструменти та технології, мови, soft skills.

Неочевидним фактом про потенціал мережі LinkedIn є використання коментарів. Рекрутери регулярно читають коментарі, а інколи навіть більше, ніж саму публікацію. Тому, якщо кандидат вдало відзначився у цікавій дискусії, його точно помітять. Так саме добре в мережі діють рекомендації від інших людей. Коли хтось залишає відгук про вміння або якість роботи кандидата, це виділяє його з-поміж інших у мережею контактів цієї людини, а для самого кандидата – відображається серед реальних відгуків, які стають видимими у його профілі.

Таким чином, ефективно заповнений профіль в мережі LinkedIn дозволить молодій людині встановити міцні зв’язки з альма-матер та потужною спільнотою її випускників, отримати за запитом підтвердження рекомендації про високий рівень своїх професійних навичок, а також завжди бути видимою для рекрутерів.

16 травня було проведено змістовну бесіду з представниками Кондитерської корпорації «Roshen» щодо навчання, стажування і працевлаштування студентів технічних спеціальностей факультету комп’ютерно-інтегрованих технологій, мехатроніки і робототехніки Житомирської політехніці в компанії. Від компанії Roshen участь у зустрічі взяли директор з розвитку людських ресурсів Андрій Шульга та фахівчиня з підбору персоналу Олена Деримедвідь, а від Житомирської політехніки – Вячеслав Ткачук, керівник ЦРПК. Поспілкувалися про кадрові потреби сучасних крупних підприємств, можливості співпраці компанії з університетом, способи підвищення мотивації здобувачів щодо активного включення у спільні ініціативи для зацікавленості студентської молоді у працевлаштуванні в компанії.

Хочеться відзначити, що участь у заходах в межах тижня кар’єри взяли студенти факультету бізнесу та сфери обслуговування (спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг», 073 «Менеджмент», 242 «Туризм», 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок»), факультету гірничої справи, природокористування та будівництва (спеціальності 201 «Агрономія», 184 «Гірництво», 101 «Екологія»), факультету педагогічних технологій та освіти впродовж життя (спеціальності 053 «Психологія», 232 «Соціальне забезпечення», 035 «Філологія»), факультету національної безпеки, права та міжнародних відносин (спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини», 256 «Національна безпека», 081 «Право»). Середня відвідуваність заходів студентами склала понад 30 осіб.

Висловлюємо подяку представникам запрошених підрозділів університету, місцевого бізнесу за приділений час та високу вмотивованість до якнайкращого представлення своєї діяльності, змістовні відповіді на запитання здобувачів тощо. Ваш приклад креативного підходу до організації роботи зі здобувачам та успішного підприємництва надихає до активності на шляху до власної справи. Також дякуємо співробітникам ЦРПК Житомирської політехніки за якісну організацію і проведення заходів у межах тижня кар’єри.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */