Міжнародне стажування викладачки Житомирської політехніки на базі Міжнародного інституту інклюзії та Жешувського Університету

Shares

Доцент кафедри педагогічних технологій та мовної підготовки, кандидат філологічних наук, керівник Центру інклюзивної освіти – Людмила Суворова – у період з 19 листопада 2024 року по 17 грудня 2024 року пройшла Міжнародне стажування на базі Міжнародного інституту інклюзії та Жешувського Університету, м. Жешув, Польща. Метою підвищення кваліфікації стало поглиблення фахової компетентності у сфері гуманітарних наук; удосконалення рівня професійної майстерності з когнітивної лінгвістики; ознайомлення та подальше оволодіння сучасними методиками щодо організації інклюзивної освіти; вивчення механізмів створення мотивуючого середовища для міжнародної співпраці; вивчення передового досвіду університетів Польщі та інших країн.

Тема підвищення кваліфікації: «Nowoczesne podejście do organizacji procesu edukacyjnego i badawczego w naukach humanistycznych w UE: inkluzyjne, kulturowe, artystyczne oraz społeczne wymiary» / «Сучасні підходи до організації освітньо-дослідницького процесу в гуманітарних науках в ЄС: інклюзивні, культурно-мистецькі та суспільні виміри».
Під час проходження стажування здійснено ознайомлення з нормативно-правовою базою, що стосується організації та проведення освітнього процесу, наукової діяльності безпосередньо на базі Університету. Вивчено досвід провідних науковців. Удосконалено та поглиблено фахову, науково-методичну компетентності щодо набуття навичок організації інклюзивного освітнього середовища, специфіку моделювання змісту сучасної освіти в Україні спільно з країнами ЄС.

Цінним виявилося ознайомлення із передовими і сучасними практиками у сфері вищої педагогіки, інклюзивної освіти, культури, когнітології, педагогічного менеджменту та методологічних принципів роботи в умовах сучасної освіти. Усі доповідачі, яких ми мали нагоду слухати, підготували досить цікаві та інтерактивні речі: змістовні презентації, цікаві командні завдання, практичні техніки. Перші лекційні курси доктора Терези Мазепи дали змогу вивчити діахронні витоки вищої освіти, пізнати специфіку роботи ЗВО у країнах ЄС.

Методично насиченими виявилися зустрічі із пані Зоряною Ленів. Очолюючи на базі нашого університету Центр інклюзивної освіти, вдалося відкрити для себе багато свіжої, сучасної, методологічно зваженої інформації.

Цікавим виявився прооцес вивчення поняття «анімації культури», презентований доктором Терезою Мазепою. Проєктні завдання дали можливість кожному учасники презентувати власний досвід «пропрацювання» анімації культури.

Сучасний світ, який перенасичений ресурсами, інформаційними потоками вимагає від індивіда здатності фільтрувати і запам’ятовувати великі блоки інформації. Кожен сучасний освітянин повинен швидко і гнучко навчатися, ефективно розвиватися, що неможливо зробити без спеціальних технік. Завдяки серії лекцій доктора Аніти Лєйманн, вдалося відкрити низку універсальних інструментів, які можна застосовувати і особисто, і рекомендувати студентам.

Сучасна вища освіта обертається навколо питань менеджментського характеру, відтак  науковцю в умовах сьогодення вкрай важливо вміти презентувати себе, грамотно, зважено і водночас брендово позиціонувати власне обличчя у світі науки і професії. Доктор Магдалєна Тріндер навчала нас, як ефективно ми можемо це робити. Крім того, кожен учасник міг поділитися власним досвідом стосовно «фішок» у власній професії, презентувати інтерактивні техніки, методи та принципи роботи зі студентами.

Професор університету, пані Малгожата Зарембінська розкрила секрети щодо моделювання проєктів у контексті менеджменту. Кожен учасник мав змогу чи самостійно чи у складі групи підготувати проєктне завдання з подальшою його демонстрацією. Такі спільні види роботи сприяли знайомству між учасниками стажування, обміну думками, досвідом.

Науково-методичний досвід на сьогодні є важливою практикою щодо використання можливостей і викликів міждисциплінарних курсів. Удосконалено ряд вмінь щодо набуття  комунікативної компетентності  шляхом міжнародної співпраці шляхом подальшого можливого провадження  нових механізмів віртуальної мобільності у роботі зі студентами та викладачами університету. Впродовж проходження стажування відвідувалися заняття лекторів, проводилися семінарські заняття, які передбачали виконання низки завдань та проєктів, а також відбувався активний обмін науково-педагогічною інформацією та досвідом роботи у вищій школі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */