У період 04.10–13.10.2024 р. доцент кафедри фінансів та цифрової економіки, керівник Центру розвитку професійної кар’єри Державного університету «Житомирська політехніка» Вячеслав Ткачук брав участь у міжнародному освітньо-науковому стажуванні на базі Університету сталого розвитку м. Еберсвальде (земля Бранденбург, Федеративна Республіка Німеччина), організованому в межах проєкту «Українсько-німецька мережа викладання для цифрової трансформації екологічної освіти» німецької служби академічних обмінів (Deutsche Akademische Austauschdienst, DAAD).
Даний проєкт реалізується у відповідності до Рамкової Угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 2008 року та Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 2014 р. До складу учасників-партнерів проєкту станом на тепер входять 10 українських закладів вищої освіти, що розробляють спільні програми навчальних дисциплін за вимогами провідних європейських університетів та активно впроваджують їх для створення та використання віртуальних курсів для студентів, серед яких: Національний транспортний університет, Державний університет «Житомирська політехніка», Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Національний університет водного господарства та природокористування, Національний лісотехнічний університет України, Одеський державний екологічний університет, Національний університет «Чернігівська політехніка», Приазовський державний технічний університет, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова.
Стажування проходило у форматі п’ятиденного міжнародного воркшопу «Enhanced Learning Adventures: Virtual Tours in Education» («Розширені навчальні можливості: віртуальні тури в освіті»). Цей воркшоп мав за мету занурити учасників у сферу віртуальних турів, а також надати відповідні знання та практичні навички використання технологій для зйомки та перетворення зображень у 360° віртуальні тури.
У перший день воркшопу у ході цікавих лекцій Йонаса Шатца (Jonas Schatz) учасники мали змогу дізнатися про сутність віртуальних турів та їх практичну користь в різних видах життєдіяльності людини та сформували уявлення про те, як використовувати технології для фотографування. Другого дня проходила практика зі створення та експортування 360° фотографій та інтегрування віртуальних турів в системи управління освітнім процесом, такі як Moodle + H5P.
За допомогою пристроїв Insta360, XPhase Pro та дрону дві групи учасників протягом 3-го та 4-го дня воркшопу здійснювали зйомку території та окремих аудиторій City Campus і Forest Campus. Пізніше усі відзняті матеріали були вивантажені в робоче середовище веб-ресурсу VReasy.com для подальшого використання з метою створення єдиного віртуального туру по кампусам Університету сталого розвитку м. Еберсвальде. Учасників відразу розділили на команди для роботи над маршрутами в межах кожного з кампусів, а надалі спеціалізували (або надали індивідуальні завдання) для доопрацювання окремих змістовних елементів, як-от: переходи між 360° зображеннями, текстова інформація до картин, важливих зон на території кампусу, відеовставки та ін. І зрештою, на 5-й день воркшопу потрібно було зробити останні правки, остаточно доопрацювати віртуальні тури перед їх безпосереднім об’єднанням у єдиний проєкт та презентувати одержані результати шановним професору, доктору Яну-Петеру Мунду (Jan-Peter Mund) та доктору Евелін Валлор (Evelyn Wallor). Додатково зазначимо, що організаційне забезпечення та технічні дії протягом всього періоду проведення воркшопу здійснювалися проєктними координаторами Маріанною Матвійчук та Юлією Нікітченко. Їх високий професіоналізм та відношення до учасників міжнародного воркшопу забезпечили комфортне перебування за кордоном та своєчасність виконання завдань згідно з аджендою івенту.
За результатами цього воркшопу представники української академічної спільноти:
- отримали уявлення про важливість і корисність віртуальних турів в освіті та передачі знань;
- брали участь у спільних сесіях «мозкового штурму» та створенні персоналізованих концепцій віртуальних турів;
- були учасниками дискусій та роздумів щодо перспективних напрямів застосування технології віртуальних турів, зокрема в різних бізнес-процесах;
- поглибили розуміння ключових елементів якісного віртуального туру (зокрема, методики реалізації та дизайну);
- набули фундаментальних навичок використання технологій для створення зображень для віртуальних турів;
- здобули практичний досвід у створенні зображень і перетворенні їх на інтерактивні віртуальні тури;
- навчилися створювати віртуальні тури з нуля за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення, зокрема, мобільних застосунків на кшталт 360 Photo Cam, Insta360, Xphase, Panorama 360 & Virtual Tours, 360 Photo Sphere-Kamera, Creation of 360° photo для платформи iOS або Android, а також функціоналу веб-ресурсів VReasy.com, H5P.com, Lapentor.com.
Дякуємо шановним німецьким партнерам за неймовірні можливості для наших науково-педагогічних працівників у цей непростий час – продовжувати розвиватися як фахівці у своїй викладацькій та науковій діяльності, удосконалювати робочі програми, впроваджувати перспективні цифрові інструменти в освітній процес. Маємо великі сподівання, що участь у вищевказаному міжнародному проєкті представника Державного університету «Житомирська політехніка» сприятиме подальшому розвитку інтернаціоналізації та цифрової трансформації України в освітній сфері.