Забезпечення академічної доброчесності є важливим завданням у системі освітньої та наукової діяльності на усіх рівнях – від загальнонаціонального до рівня окремих закладів вищої освіти.
Житомирська політехніка має тривалі традиції у сфері формування академічної доброчесності. В університеті розроблені відповідні внутрішні нормативні документи, науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти підписують декларації щодо дотримання академічної доброчесності, долучаються до різних заходів з питань академічної доброчесності.
6 березня 2024 р. на запрошення Національного університету «Запорізька політехніка» магістранти спеціальностей 073 «Менеджмент» та 076 «Підприємництво та торгівля» долучилися до вебінару «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи». Вебінар спрямований на формування глибокого розуміння актуальності дотримання академічної доброчесності у науковій та освітній діяльності, що є вкрай важливим, особливо для здобувачів освіти випускних курсів.
З вітальним словом розпочали вебінар Віктор Грешта (ректор Національного університету «Запорізька політехніка» – організатора вебінару), Юлія Гришина (голова Підкомітету з питань вищої освіти, Комітету з освіти, науки та інновацій Верховної Ради України), Андрій Бутенко ( голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти) та Михайло Винницький (заступник міністра освіти і науки України).
З доповіддю на тему «Проблеми застосування та вдосконалення законодавства щодо забезпечення академічної доброчесності» виступив Іван Назаров (заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти). Питання актуальності та ролі академічної доброчесності у вищій освіті підняли Володимир Бахрушин (член Національної команди експертів з реформування вищої освіти) та Євген Ніколаєв (директор Аналітичного центру «ОсвітАналітика» Університету Грінченка). Цікавою була доповідь Руслана Куликовського (проректора НУ «Запорізька політехніка») на тему «Генеративний штучний інтелект та академічна доброчесність. Світові тенденції».
Як результат участі у вебінарі магістранти визначили для себе основні принципи та норми академічної доброчесності, необхідність їх застосовувати у науковій та освітній діяльності, спираючись на вимоги законодавства; зрозуміли можливість виникнення потенційних ризиків з точку зору забезпечення академічної доброчесності при використанні штучного інтелекту при проведенні власних досліджень та публікації відповідних матеріалів.
Дякуємо організаторам за проведений вебінар та можливість взяти в ньому участь.