У фреймі дисциплін «Revenue-менеджмент», «Економіка готелів і ресторанів», 12 грудня 2023 р., відбулась лекція-дискусія з Ольгою Міщенко, засновницею Студії гостинності, керівницею проекту Hotel Matrix, на тему «Сучасні технології бенчмаркінгу».
Мова йшла про історію розвитку та теоретичні аспекти revenue management та складову бенчмаркінгу у його бізнес процесі.
Revenue management, або управління прибутковістю, – це технологія визначення кращої ціни для забезпечення високої прибутковості готелю на основі прогнозування попиту. Якщо говорити простіше, це:
- Правильний продукт (Right Product)
 - Правильному гостю (Right Guest)
 - У належний час (Right Time)
 - За правильною ціною (Right Price)
 - Через правильний канал (Right Chanel).
 
Розглянули revenue management, як бізнес процес, що включає: позиціювання готелю, бенчмаркінг, стратегічне ціноутворення, бізнес мікс, прогнозування попиту, channel management. Говорили і про практичне застосування revenue management: розглянули базові метрики готелів.
Бенчмаркінг – це порівняння свого продукту із іншими, пошук кращих рішень на ринку та розробка власного USP.
Benchmarking – це постійний процес порівняння: продукту, послуг, метрик КРІ. Метою є зрозуміти хто з конкурентів працює ефективніше, зрозуміти причини та внести корективи у свою роботу.
Як проводити бенчмаркінг:
- визначити, що саме досліджувати (порівняння) (Product, Service, Tariffs, Positioning, Target Audiences, Tech)
 - визначити конкурентну групу (CompSet)
 - визначити, як збирати дані.
 
Опанувати revenue management, зібрати і обробити великий масив інформації для невеличкого готелю допомагає програма Hotel Matrix – новий партнерський продукт компанії Expert Solution. Дозволяє аналізувати ринок, порівнювати показники готелю з показниками конкурентів і, на підставі отриманих даних, визначати стратегію розвитку готелю.
Пані Ольга продемонструвала здобувачам як працювати в програмі Hotel Matrix, як оцінювати свій готель на ринку відповідно до конкурентів.
З програмним продуктом Hotel Matrix можна:
- орієнтуватися в реальному попиті на ринку;
 - визначати чи отримуєте реальні дані по ADR конкурентів;
 - бачите, який дохід від гостя доводиться на ключові послуги конкурентної групи;
 - аналізувати показники свого готелю в розрізі ринку;
 - оцінювати успішність своєї цінової стратегії;
 - визначати напрямки, де готель може заробити більше;
 - вивчати сильні і слабкі сторони роботи готелю;
 - впроваджувати маркетингові стратегії.
 
Дякуємо пані Ользі за представлення цікавого матеріалу та отримання корисного досвіду для здобувачів та викладачів. Надіємось що в подальшому ці знання стануть джерелом інспірації та розвитку фахівців сфери гостинності.
 
 
 
 
 
 
 
 