14 листопада 2022 року студенти, які здобувають освітній рівень «бакалавр» і «магістр» за спеціальностями 073 «Менеджмент» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» (МОМ-23, ПВМ-8, групи МО-66, МО-67, ПВ-7, ПВ-9к,) прослухали лекцію Колесник Ольги Олександрівни на тему: «Огляд сучасних напрямів роздрібної торгівлі (Overview Retail Business)» в рамках вивчення дисциплін «Аналітика даних для маркетингу», «Економіка підприємства».
Ольга Олександрівна є кандидатом економічних наук, випускницею нашого університету, яка живе і працює у м. Барселона, вона має восьмирічний досвід роботи на посаді «Product Manager» в іспанській компанії «Mango», яка спеціалізується на дизайні та продажах одягу та на яку працює 15 тис. працівників.
Проведена лекція була присвячена особливостям ритейлового бізнесу на прикладі діяльності компанії «Mango», що має 2214 пунктів продажу у 118 країнах світу.
Зокрема, були розглянуті такі питання як:
-
- ринок торгівлі одягом (спортивний, люксовий, «швидка мода»);
- основні учасники ринку «fast fashion» (Zara (Inditex), H&M Group, Uniqlo, Gap, Forever21, Mango, Esprit, Primark, New Look, River Island);
- бізнес-модель компанії «Mango» (частка онлайн-продажів складає 42 % від загалу);
- структура компанії (відділ комерційного планування, закупки і дизайну, дистрибуції, логістики тощо);
- особливості функцій посади «Product Manager» як сполучної ланки між Центральним офісом та офісами в різних країнах, яка відповідає за адаптивність до ринків збуту з огляду на специфіку цільових аудиторій;
- класифікація продукції та основні KPI діяльності.
Пані Ольга продемонструвала внутрішнє програмне забезпечення та зазначила про два основні показника ефективності, які використовуються менеджерами на практиці, а саме показник покриття та показник рівня продажів за різними точками збуту.
Слід зазначити, що найбільші продажі в онлайн-просторі компанії забезпечують не фірмові онлайн-магазини «Mango», а такі маркетплейси як «Zalando», «John Lewis». Цікавим інсайдом від лектора було пояснення, які товари здебільшого продаються онлайн, а які будуть краще продаватися у магазинах.
Студенти мали можливість задати питання лектору. Зокрема, були озвучені такі питання як:
1) яким кандидатам під час працевлаштування до європейських компаній будуть надавати перевагу, чи впливає на цей вибір рівень володіння англійською мовою та наявність диплому про вищу освіту;
2) як обираються міста, в яких компанія планує відкривати точки збуту;
3) як товари переміщуються між різними точками збуту, чи є перепони такого внутрішнього переміщення між країнами.
Відгуки студентів:
Зубко Андрій, ПВМ-8: «Мені було цікаво послухати про компанію «Mango» і дізнатися як це все працює зсередини. Також був приємно здивований, що найприбутковішим магазином є саме київський «Mango», хоча якщо проаналізувати, то, мабуть, це і не дивно. Я позаминулим літом працював на головному складі іншого бренду одягу «Marc O’Polo» і мені було цікаво провести паралелі між двома цими компаніями».
Любарець Владислав, МО-66: «Зустрічі з практиками з європейським досвідом – чудовий формат донесення інформації. Лекція Ольги Олександрівни, яка працює у Барселоні, стала ще одним мотивом не зупинятись, іти до поставлених цілей та вчити англійську мову».
Висловлюємо щиру подяку пані Ользі за можливість долучитися до практики європейських менеджерів, які працюють на ринку Топ-10 світових виробників одягу «швидкої моди» та сподіваємося на подальшу співпрацю!