Представник Житомирської політехніки взяв участь у методологічному семінарі від НАПН України

Shares

20 листопада 2025 р. у конференц-залі Президії Національної академії педагогічних наук України (НАПН України) відбувся Методологічний семінар та тему «Тенденції та особливості взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах війни та повоєнного відновлення України». Даний семінар проводився відповідно до плану роботи НАПН України і передбачав можливість дистанційного приєднання до пленарного та секційних засідань на платформі ZOOM. Організаторами заходу виступили НАПН України, Відділення вищої освіти, Інститут вищої освіти, ДЗВО «Університет менеджменту освіти».

У засіданнях взяли участь представники наукової, науково-освітньої і громадської спільноти, які намагалися досягнути єдиної мети – проаналізувати та обговорити тенденції і особливості взаємодії вищої освіти та ринку праці в Україні в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення, а також розробити відповідні рекомендації на національному та інституційному рівнях для успішного відновлення та розвитку економіки України. Зі сторони Житомирської політехніки у методологічному семінарі, зокрема у роботі секції № 4 «Кваліфікаційний розрив на ринку праці України у підготовці фахівців із вищою освітою: затребувані професії, дефіцит вакансій і дефіцит кадрів», взяв участь керівник центру розвитку професійної кар’єри Вячеслав Ткачук, який відзначив особливий акцент семінару на подоланні кваліфікаційного розриву на ринку праці України у підготовці фахівців із вищою освітою, в т. ч. із застосуванням сучасних технологій розвитку компетентностей фахівців.

Семінар відкрив президент НАПН України, доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) НАН і НАПН України Василь Кремень, підкресливши його актуальність у контексті формування людського капіталу, розвитку вищої освіти та повоєнного відновлення країни. Він акцентував увагу на тому, що війна змінила перспективи розвитку, потреби молоді, військових, які повернуться до мирного життя, та людей, які потребуватимуть професійної перепідготовки. Також спікер відзначив, що якість освіти значною мірою залежить від співпраці з місцевим бізнесом та його участі у створенні навчальних програм і практичних проєктів.

Із мотиваційними виступами до учасників звернулися також голова Спілки ректорів закладів вищої освіти України, голова Вченої ради Київського національного університету будівництва і архітектури, професор Петро Куліков і голова Об’єднання організацій роботодавців України, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах. Головним чином, науковці апелювали до важливості забезпечення підготовки кадрів для індустріально-інноваційного розвитку України.

Модератор семінару, академік-секретар Відділення вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, академік НАПН України Петро Саух окреслив його головну місію – проаналізувати дисбаланс між системою вищої освіти та ринком праці, зокрема структурні розриви та невідповідності кваліфікацій. Він зазначив, що семінар продовжує попередню науково-аналітичну роботу, включно з опрацюванням міжнародного досвіду, яка виявила низку проблем, що потребують подальшого дослідження. Саме тому до обговорення було залучено як провідних науковців науково-дослідних інститутів і закладів вищої освіти України, так і представників роботодавців.

Загалом секційні засідання у межах методологічного семінару відбувалися за наступними ключовими напрямами:

  • законодавче забезпечення взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення;
  • встановлення відповідності вищої освіти в Україні національній системі кваліфікацій і ринку праці;
  • розкриття тенденцій та особливостей міжнародного досвіду взаємодії вищої освіти та ринку праці;
  • поглиблення розуміння кваліфікаційного розриву на ринку праці України у підготовці фахівців із вищою освітою;
  • трансфер технологій і кваліфікаційні навички фахівців із вищою освітою як складові сучасного економічного ландшафту України;
  • застосування сучасних технологій розвитку компетентностей фахівців із вищою освітою для повоєнного відновлення України.

На завершення семінару організаторами було підсумовано, що у доповідях спікерів не лише обговорювалися проблеми розвитку усталених наукових підходів у сфері взаємодії вищої освіти і ринку праці, а й були представлені нові погляди та підходи, що надалі дозволить спрямувати зусилля науковців на пріоритетні напрями подальших досліджень та визначати коло завдань із наукового забезпечення та співпраці практичних сфер діяльності.

Центр розвитку професійної кар’єри Житомирської політехніки висловлює щиру подяку організаційному комітету методологічного семінару за організацію на високому рівні такої визначної події та можливість прослухати змістовні доповіді провідних українськи науковців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */