З метою покращення якості підготовки бакалаврів зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» та 242 «Туризм і рекреація» 23 листопада 2023 року за сприяння кафедри туризму та готельно-ресторанної справи, проведена гостьова лекція Олександром Чорним, сертифікованим бізнес-тренером, власником готельної школи Smart Education Hotel School.
Маркетинг – це не про безпосередні продажі. Основне завдання маркетингу – це оптимізувати продажі й забезпечити стабільне зростання бізнесу.
Мова йшла про:
- готельний продукт, як комплекс фізичних та емоційних компонентів.
- як сформувати попит на послугу: реклама, сервіс, якість, унікальність, драйвери (локації, події).
- базові завдання маркетингу: що продаємо, чому це мають купити, як формується попит, навіщо це купляти, кому це продавати, які є інструменти продажів.
- два основні завдання маркетингу: збільшення продажів та частка ринку.
- продажі готельної послуги: тарифна матриця, динамічне ціноутворення, канали продажу, професійне програмне забезпечення, Revenue Management, конкурентний аналіз і SWOT.
- маркетинг готельної послуги (акції та спеціальні пропозиції, контент, програми лояльності, SMM, соціальні ініціативи, Direct-mail, персоналізація/розсилки, особистий бренд).
- контент-маркетинг і його інструменти (контент має залучати, допомагати, супроводжувати, розважати, вирішувати, позбавляти, мотивувати надихати): GoogleTrends, BuzzSuma, Canva, Unicheck.
Головне завдання контент-маркетингу – познайомити потенційних покупців з вашим товаром (послугою) довести його до здійснення покупки (продажу). Який би канал просування не обрало підприємство – завжди ключову роль буде грати контент.
- сервіси розсилок: Send Pulse, UniSender, eSputnik, MailChimp, Campaign Monitor, GetResponse.
- інструменти аналітики маркетингу, окупність інвестицій у маркетингу: ROMI, LTV, ROAS, CPC, CPL та багато інших показників.
Інструменти аналітики маркетингу дозволяють збирати інформацію про користувачів, аудиторію, дії, джерела трафіку, переходи на сайті або в мобільному додатку, відстеження даних по SEO, формування звітів і багато іншого.
Щиро дякуємо Олександру Чорному, що поділились із нами своїм досвідом та знаннями! Сподіваємось, що в подальшому ці знання стануть джерелом інспірації та розвитку фахівців сфери гостинності.