Упродовж листопада – місяця доброчесності в Житомирській політехніці – гаранти освітніх програм, завідувачі кафедр та НПП провели зустрічі зі здобувачами освіти всіх спеціальностей та рівнів освіти факультету (В11 Філологія, С4 Психологія, І10 Соціальна робота, А4 Середня освіта, С7 Журналістика, В10 Філософія) щодо принципів та правил академічної доброчесності в університеті.
Разом зі здобувачами давали визначення академічній доброчесності як сукупності етичних принципів і визначених законом правил, якими керуються учасники освітнього процесу для забезпечення довіри до результатів навчання та наукових досягнень. Під час зустрічей були представлені основні документи університету – Кодекс академічної доброчесності та Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин, що покликані встановлювати чесні й відкриті відносини та забезпечувати нетерпимість до будь-яких порушень. На зустрічах було наголошено фундаментальних принципах і цінностях академічної доброчесності, як то чесність, порядність, правдивість, повага, довіра, справедливість, відповідальність, законність. Говорили про етичне й доброчесне використання інструментів штучного інтелекту в навчанні та дослідженні.
Особлива увага була приділена неприпустимим видам порушень академічної доброчесності, до яких належать академічний плагіат та самоплагіат, фабрикація та фальсифікація, списування та обман, хабарництво, шантаж, зловмисне звинувачення. Здобувачам було повідомлено про відповідальність за порушення доброчесності, яка може включати зниження результатів оцінювання, повторне проходження оцінювання чи освітнього компонента, призначення додаткових контрольних заходів або навіть відрахування з університету. Студентам також нагадали про їхні права у разі порушення ознайомлюватися з матеріалами перевірки, надавати пояснення (або відмовитися), бути присутніми під час розгляду, а також оскаржувати рішення про притягнення до відповідальності. Здобувачам наголосили на обов’язку дотримуватися норм законодавства про авторське право, посилатися на джерела інформації (ідеї, розробки, твердження), надавати достовірну інформацію про результати власної діяльності, самостійно виконувати завдання поточного та підсумкового контролю.
Такі заходи є невід’ємною частиною освітнього процесу Державного університету «Житомирська політехніка», спрямовані на формування висококваліфікованих та етично свідомих фахівців.









