Відповідно до Наказу МОН України «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)» у закладах освіти та відповідного наказу ректора Державного університету «Житомирська політехніка» на факультеті бізнесу та сфери обслуговування 3 жовтня 2025 року гарантами ОП «Маркетинг» ОС «бакалавр» Тетяною Завалій, ОП «Менеджмент» ОС «бакалавр» Ольгою Пащенко та ОП «Менеджмент» ОС «магістр» Тетяною Остапчук був проведений захід, спрямований на підвищення рівня обізнаності здобувачів вищої освіти щодо академічної доброчесності та видів її порушень, способів конструктивного розв’язання конфліктів у навчальному середовищі, а також запобіганню та протидії булінгу / кібербулінгу.
Увагу здобувачів вищої освіти було акцентовано на основних положеннях академічної доброчесності у вищій школі, зокрема розглянуто ключові нормативні документи Державного університету «Житомирська політехніка», що регламентують питання академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин. Учасників зустрічі ознайомлено із принципами академічної доброчесності, серед яких – чесність, прозорість, повага, довіра, відповідальність і справедливість. Також було окреслено види порушень академічної доброчесності, зокрема: плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, хабарництво та необ’єктивне оцінювання.
Окрему увагу приділено питанням управління конфліктами в освітньому процесі. Розглянуто основні стратегії розв’язання конфліктних ситуацій – компроміс, співпрацю, уникання та пристосування. Наголошено, що університет активно впроваджує механізми запобігання дискримінації, гендерному насильству та іншим проявам порушень етичних норм. Доповідачами підкреслено, що дотримання принципів академічної доброчесності – особиста відповідальність кожного учасника освітнього процесу, а їх порушення тягне за собою відповідні заходи академічної відповідальності.
Під час заходу також здобувачів вищої освіти було ознайомлено з поняттями булінгу та кібербулінгу в освітньому середовищі. Роз’яснено сутність булінгу відповідно до чинного законодавства України про адміністративні правопорушення. Особливу увагу було приділено кібербулінгу як цифровій формі цькування, що набуває дедалі більшого поширення в умовах активного використання соціальних мереж. Детально висвітлено ролі учасників булінгу (жертви, нападники, свідки), проаналізовано психологічні та соціальні наслідки цькування для психічного здоров’я потерпілих, а також наголошено на важливості створення безпечного освітнього середовища. Також здобувачам вищої освіти нагадали про можливість отримання психологічної підтримки в Житомирській політехніці, зокрема через реєстрацію на психологічну консультацію.