Формування академічної доброчесності в освітній діяльності кафедри туризму та готельно-ресторанної

Shares

Впродовж ІІ семестру 2024/2025 навчального року викладачі та студенти кафедри туризму та готельно-ресторанної справи долучилися до низки заходів присвячених питанням академічної доброчесності.

З 24 грудня 2024 року по 10 березня 2025 року здобувачі освітнього ступеня «бакалавр» спеціальностей «Туризм і рекреація» та «Готельно-ресторанна справа» взяли участь у курсі «Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель». Цей курс реалізовувався в межах проєкту AICE – With Academic Integrity to EU values: step by step to common Europe за напрямом «Жан Моне» програми Erasmus+.

Курс було присвячено питанням академічної доброчесності в сучасному освітньому й науковому середовищі, а також ролі здобувачів вищої освіти у формуванні відповідної культури. Програма передбачала щотижневі онлайн-зустрічі, під час яких учасники аналізували кейси порушень принципів академічної доброчесності з боку різних учасників освітнього процесу.

Під час занять проходили жваві дискусії, обговорення реальних ситуацій, розвінчання поширених міфів та аналіз нормативно-правової бази у сфері забезпечення академічної доброчесності. Особливу увагу було приділено інтерактивності навчання та розвитку критичного мислення.

Для отримання сертифіката учасники мали не лише відвідувати заняття, а й пройти підсумкове тестування, яке складалося з чотирьох блоків:

  • опитування для визначення рівня засвоєння матеріалу;
  • аналіз кейсу з аргументацією позиції «за» чи «проти» однієї зі сторін;
  • розробка власного кейсу із пропозицією способів його вирішення;
  • написання есе на тему: «Кіберпанк – 2025: порушення академічної доброчесності в умовах високотехнологічної онлайн-освіти та штучного інтелекту».

У результаті успішного проходження всіх етапів курсу, сертифікати отримали:

  • Добровольська Діана
  • Карпович Ніка
  • Костриця Наталія
  • Котерняк Ганна
  • Ткачук Єлизавета
  • Федорчук Дарина
  • Шпак Аліна
  • Яценко Віта

Здобувачі підтвердили свою обізнаність і принципову позицію щодо дотримання правил академічної доброчесності.

20 лютого 2025 року викладачі кафедри та здобувачі вищої освіти спеціальностей 242 «Туризм» та «Туризм і рекреація» взяли участь у Форумі академічної доброчесності, організованому Вінницьким технічним фаховим коледжем спільно з громадською організацією «Прогресильні».

Захід був присвячений аналізу сучасних викликів в освітній діяльності, обміну кращими практиками, а також обговоренню шляхів удосконалення освітніх стратегій у контексті дотримання принципів академічної доброчесності. Учасники дискутували про ефективні підходи до запобігання плагіату та академічних маніпуляцій, включаючи інноваційні технологічні та педагогічні рішення.

На Форумі було розглянуто: питання етики і відповідальності при використання штучного інтелекту (свої виступи присвятили цьому Марія Хмара, Олександр Ткаченко та Сергій Цирульник); відповідальність при копіюванні чужих робіт та важливість розробки реального проєкту у кваліфікаційній роботі, як інвестиції у власне майбутнє (наголошували на цьому Дарія Нишпорська, Владислав Присяжний та Максим Непийвода); про важливість сталості у дотримання принципів академічної доброчесності та особисті мотиви та виклики з метою дотримання принципів академічної доброчесності (відверто про це говорили здобувачки вищої освіти ВТФК Марія Полюдова та Марія Білогаш).

За результатами Форуму сертифікати отримали:

  • Добровольська Діана
  • Карпович Ніка
  • Костриця Наталія
  • Любченко Валентина
  • Осипович Марія
  • Петренко Дар’я
  • Титарева Віолета
  • Федорчук Дарина
  • Яценко Віта

підтвердивши свою готовність до постійного навчання, аналізу новітніх досліджень та впровадження інновацій в освітню практику.

20 березня 2025 року викладачі кафедри та здобувачі вищої освіти спеціальностей 241 «Готельно-ресторанна» та 242 «Туризм і рекреація» взяли активну участь у всеукраїнському вебінарі «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи – 2025», організованому Національним університетом «Запорізька політехніка».

Ключові теми заходу:

  • трансформація академічної етики в умовах цифровізації;
  • нові підходи до забезпечення доброчесності у взаємодії з ШІ;
  • перспективи оновлення законодавчої бази України у сфері освіти й науки.

Участь у вебінарі стала вагомим кроком до формування культури доброчесності, зміцнення академічної відповідальності та впровадження інноваційних освітніх практик у діяльність кафедри.

За результатами вебінару учасники пройшли сертифікаційне оцінювання та отримали сертифікати.

  • Вишневський Вадим
  • Грушко Сергій
  • Каленська Віталіна
  • Карпович Ніка
  • Климчук Альона
  • Костриця Наталія
  • Любченко Валентина
  • Петренко Дар’я
  • Плисак Анастасія
  • Яценко Віта

Це не лише підвищення професійної кваліфікації, а й внесок у сталий розвиток освітнього середовища в Україні.

Своєрідним підсумком участі у заходах, присвячених питанням академічної доброчесності, стало проведення 20 травня спільної кураторської години «Академічна доброчесність в освітньому процесі» для здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» та «магістр» спеціальностей 241 «Готельно-ресторанна справа», 242 «Туризм» та «Туризм і рекреація».

У межах кураторської години було обговорено важливість дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання, написання кваліфікаційної роботи та складання сесії. Розглянули нормативні документи, зокрема статтю 42 Закону України «Про освіту» та Положення про академічну доброчесність, що діють у Державному університеті «Житомирська політехніка». Окрему увагу приділили аналізу типових порушень доброчесності, а також розбору практичних кейсів, які ілюструють різні ситуації недотримання етичних норм усіма учасниками освітнього процесу.

Обговорення реальних ситуацій – зокрема щодо вибору теми дослідження або проведення інтерв’ю без погодження із науковим керівником – дало змогу здобувачам усвідомити тонку межу між доброчесною академічною поведінкою та порушенням стандартів, сприяють формуванню відповідального ставлення до навчання, а також підтримують культуру чесності, прозорості й взаємоповаги в освітньому середовищі.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */