Тренінг для першокурсників зі створення ефективних профілів у професійній мережі контактів LinkedIn в межах тижня кар’єри

Shares

В межах проведення тижня кар’єри в Житомирській політехніці керівник ЦРПК провів тренінг для першокурсників зі створення ефективних профілів у професійній мережі контактів LinkedIn.

Сьогодні LinkedIn є найбільшою у світі онлайн-мережею професійних контактів. Завдяки LinkedIn людина може знайти потрібну роботу чи стажування, налагодити й зміцнити свої професійні зв’язки та здобути навички, необхідні для досягнення кар’єрних успіхів. Коректно заповнений профіль у LinkedIn може допомогти користувачу знайти нові можливості за рахунок висвітлення його унікальної професійної біографії, досвіду роботи, практичних навичок та професійної освіти. Людина також може використовувати мережу LinkedIn, щоб організовувати офлайн-заходи, приєднуватися до груп за інтересами, писати статті, публікувати фотографії і відео тощо.

LinkedIn дозволяє молодій особі вибудувати чітку кар’єрну траєкторію від статусу спочатку студента, який створює профіль пошукача вакансій в цій мережі контактів, потім випускника закладу вищої освіти (ЗВО), який підкріплює свої професійні компетенції даними про освітні здобутки (з уточненням переліку прослуханих курсів) та рекомендаціями співробітників випускової кафедри, і нарешті, до роботодавця, для якого важливо зберегти зв’язки з альта-матер, щоб долучатися до осучаснення освітніх програм підготовки фахівців, набуття здобувачами практичних навичок на робочих місцях, мати можливість звертатися у рідний ЗВО з метою підбору найздібніших кандидатів для працевлаштування у своїй компанії.

Створивши профіль в LinkedIn, студенти можуть спілкуватися з професіоналами у сфері своїх інтересів і розширювати мережу контактів на локальному та глобальному рівнях. Наприклад, якщо студент цікавиться маркетингом, він може зв’язатися з фахівцями з маркетингу в провідних компаніях і дізнатися більше про галузь, проблематику, нові можливості в компанії тощо. І це релевантно для будь якої спеціальності та освітньої програми.

Профіль студента в LinkedIn слугуватиме його онлайн-резюме, де він може висвітлити свої досягнення, освіту та відповідний досвід. Це дозволить здобувачам показати навички, досвід та освіту потенційним роботодавцям, а також допомогти їм виділитися серед кандидатів і підвищити свої шанси на працевлаштування.

Вивчаючи сторінки компаній на LinkedIn, студенти можуть дізнатися більше про культуру, місію та вакансії компанії. Вони також можуть побачити, чи є у них якісь зв’язки в компанії, що може допомогти їм отримати доступ до роботи. Скажімо, студент може детально проаналізувати і вивчити компанію, в якій він зацікавлений працювати, і дізнатися про конкретні вимоги до роботи та кваліфікацію, необхідну для цієї ролі.

Створивши професійний профіль і регулярно обмінюючись контентом, студенти можуть зарекомендувати себе, як лідери думок у своїй галузі. Це може допомогти їм виділитися серед потенційних роботодавців і зробити їх більш привабливими кандидатами, демонструючи свою експертність і цікавість за обраним напрямом.

Спілкуючись з одногрупниками та випускниками через мережу LinkedIn, можна залишатися на зв’язку з людьми, які мають схожі інтереси та цілі. Ці зв’язки можуть бути цінними в майбутньому, оскільки надають можливості для налагодження контактів і пошуку роботи, наприклад, щодо рекомендацій для працевлаштування. Взагалі, слідкуючи за впливовими особами та компаніями у своїй галузі, студенти завжди будуть в курсі останніх подій та тенденцій, що допоможе залишатися конкурентоспроможними та приймати обґрунтовані рішення щодо свого кар’єрного шляху.

Таким чином, щоб не відставати від тенденцій на ринку праці, зокрема щодо використання ефективних способів пошуку роботи, в рамках проведення тижня кар’єри «SMART Career: твій старт у професійному світі» в Житомирській політехніці 15 травня 2025 р. для студентів першого курсу керівником центру розвитку професійної кар’єри було проведено тренінг зі створення ефективних профілів у мережі LinkedIn «Створення професійного профілю в мережі LinkedIn як перший крок на кар’єрному шляху».

На заході були присутні студенти факультету бізнесу та сфери обслуговування спеціальностей «Маркетинг» (гр. МА-3, МА-4), «Менеджмент» (гр. МО-72, МО-73), «Підприємництво та торгівля» (гр. ПВ-10), які поетапно заповнювали ключові розділи профілю, дотримуючись усних вказівок тренера та розробленої спеціалістами центру розвитку професійної кар’єри інструкції, яка завжди доступна за посиланням: https://drive.google.com/file/d/11oDVOVJPbEMjF1ohYJ3TYahyKQxEgNad/view?usp=sharing). Загалом тренінг відвідало більше 30 осіб.

Перш ніж перейти безпосередньо до створення профілів, тренер відзначив загальний високий інтерес до використання LinkedIn збоку місцевого бізнесу. Зокрема, CEO & Co-Founder компанії «VMK Group» Кирило Кір’яков відзначив, що

«LinkedIn – це не лише інструмент для залучення клієнтів у фармацевтичній сфері, а й потужна платформа для пошуку кадрів, однодумців і нових бізнес-можливостей. Він допомагає розвивати аутстафінг і рекрутинг, знаходити надійних партнерів та порушувати важливі питання в інформаційному просторі. Без LinkedIn наш бізнес ріс би значно повільніше».

Анна Сегедіна, HR бізнес-партнер міжнародної технологічної компанії «Boosta», закцентувала увагу на активному використанні LinkedIn у роботі своєї компанії: «Це один із основних інструментів для пошуку та залучення талантів, а також для підтримки бренду роботодавця. Крім того, платформа допомагає нам аналізувати ринок, встановлювати професійні контакти та комунікувати з потенційними кандидатами. Також використовуємо LinkedIn для моніторингу трендів у сфері та обміну експертизою».

Активно використовує для встановлення професійних зв’язків мережу LinkedIn Personal Records Manager, PE Accountant компанії Viseven Анна Краснобока, яка розраховує на мережу, щоб бути завжди в курсі новин і змін у сфері IT: «В компанію регулярно надходять пропозиції від рекрутерів. Тут найшвидше можна знайти роботу, якщо ми говоримо про ІТ сферу. Загалом, LinkedIn, – це, дійсно, корисна мережа, де завжди можна знайти щось цікаве в стрічці»

На думку HR-менеджера та бізнес-тренера компанії «Летсколл» Олександри Островської, «навіть беручи до уваги той факт, що часто на цій платформі бракує нашої цільової аудиторії, все ж LinkedIn є гарним інструментом, який дозволяє здійснювати ефективні комунікації між HR-спеціалістами різних компаній».

Рекрутер ТОВ ТК «Полісся Продукт» Владислав Скороход відзначає, що «в компанії ресурси LinkedIn більше спрямовуються на пошук кандидатів не для таких поширених вакансій, як касири або продавці в магазини мережі, а для пошуку кадрів на більш нішеві вакансії на кшталт мерчендайзерів».

Зі свого боку, співвласник мережі закладів «Друзі» Віталій Травін відзначає, надмірну спрямованість інструменту LinkedIn на професіоналів, а також просування принципів дисципліни та організаційних взаємодій, що полюбляють далеко не всі користувачі.

Напочатку тренінгу Вячеслав відзначив, що для отримання максимуму від алгоритмів LinkedIn, потрібно використовувати ключові слова як в профілі, так і в контенті. Додавання цих слів та фраз до користувацької сторінки покращує шанси з’явитися вище у результатах пошуку, а отже отримати більше пропозицій роботи, нових контактів та підвищити рейтинг акаунта користувача. До слова, важливо, щоб ключові слова, які використовуються у профілі LinkedIn, також були і в резюме людини. Ключова слова необхідно раціонально використовувати під час заповнення інформації у розрізі основних блоків профілю. Зокрема, в заголовок під фото користувача (Headline) варто вказати галузеві терміни, за якими людину мають знайти. При цьому рекомендується скористатися методом 3-х W: «Who you are» (яка ваша посада), «What you do» (які головні напрями вашої роботи), «What you offer» (що ви можете запропонувати: збільшення трафіку на сайт, покращення репутації бренду тощо).

Для блоку «Досвід роботи» (Work Experience) у кожному пункті про наявний досвід роботи пропонується вказувати розширені терміни, що характеризують цю роботу, показують результати та внесок людини у досягнення конкретних бізнес-цілей. У блок «Навички» (Skills) можна додати хоч 100 ключових слів, але не рекомендується додавати більше 30–50. Головне вказати навички різних категорій, щоб ширше продемонструвати свої здібності: галузеві навички, інструменти та технології, мови, soft skills.

Неочевидним фактом про потенціал мережі LinkedIn є використання коментарів для привернення уваги рекрутерів. Помилково вважати, що шлях до роботи мрії лежить тільки через оновлення резюме: LinkedIn-коментарі можуть зробити замість пошукача вакансій половину роботи. Рекрутери регулярно читають коментарі, а інколи навіть більше, ніж саму публікацію. Тому, якщо кандидат вдало відзначився у цікавій дискусії, його точно помітять. Крім того, алгоритми LinkedIn люблять активних користувачів. Чим більше людина коментує, тим частіше її активність з’являється в стрічці знайомих, а отже – і потенційних роботодавців.

Тренер також відзначив, що серед доречних способів висловлення своєї думки через модуль коментарів можна виділити: експертні думки, розумні запитання авторам публікацій, доречні жарти. Головне бути собою, але в рамках пристойності. Можливо, саме звичайний коментар приведе кандидата до нової роботи.

Так саме добре, як й ідеальне резюме або топовий профіль, в мережі LinkedIn діють рекомендації від інших людей – це реальний спосіб привернути увагу рекрутерів і роботодавців. Коли хтось залишає відгук про вміння або якість роботи кандидата, це виділяє його з-поміж інших у мережею контактів цієї людини, а для самого кандидата – відображається серед реальних відгуків, які стають видимими у її профілі, а отже додають «плюсів» до репутації. Щоб сповна отримати користь від рекомендацій оточуючих, потрібно мати сміливість попросити колег або клієнтів написати рекомендацію. Люди часто відгукуються, якщо їх про це запитати. Доречно навіть уточнити, на яких вміннях хотілося б, щоб був закцентований цей відгук, бо вони є важливими для нової роботи.

Таким чином, ефективно заповнений профіль в мережі LinkedIn дозволить молодій людині встановити міцні зв’язки з альма-матер та потужною спільнотою її випускників, отримати за запитом підтвердження рекомендації про високий рівень своїх професійних навичок, а також завжди бути видимим для рекрутерів.

Висловлюємо вдячність центру розвитку професійної кар’єри Житомирської політехніки за проведений ґрунтовний тренінг з гарними практичними результатами у вигляді яскравих профілів в мережі LinkedIn та, відповідно, залучення нових учасників до прогресивного студентського онлайн-ком’юніті.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */