12 вересня студенти спеціальності 061 «Журналістика» взяли участь у тренінгу на тему «Інформаційна гігієна», який проводив головний редактор новин телеканалу «Суспільне Житомир» Дмитро Клименко.
Організатором заходу виступила Житомирська міська рада в межах проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ», що виконується німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансової підтримки урядів Німеччини і Швейцарії.
Під час тренінгу студенти дізналися основні критерії розпізнавання фейкових новин, виявлення фотографій, згенерованих штучним інтелектом. Не залишилися поза увагою й кейси дезінформації та маніпулятивних практик, які представив досвідчений медійник. Це і рекламні оголошення у соціальних мережах, і подача новин інформаційними агенціями країни-агресорки (наприклад щодо підриву Каховської ГЕС).
Особливу увагу тренер звернув на правила дотримання власної інформаційної гігієни кожним глядачем / читачем / слухачем. У своєму виступі Дмитро Клименко наголошував: важливо, щоб кожен усвідомив, так, як ми миємо руки, чистимо зуби, турбуючись за гігієну тіла, так і необхідно дотримуватись інформаційної гігієни, піклуючись за власний мозок та психічний стан. І починати потрібно з контролю часу своєї присутності у соціальних мережах та формування критичного мислення щодо отримуваної інформації. Студенти активно брали участь в обговоренні проблемних задач, поставлених тренером.
«Ми лише розпочали наше навчання за цією спеціальністю, а вже від практиків беремо унікальні знання, досвід і, навіть професійні секрети. Такі заняття потрібні були б ще коли ми навчалися у школі», – ділиться враженнями студентка групи «ЖР-1» Вікторія Іванченко.