Відкрита лекція підприємця, засновника бізнесу з виробництва еко посуду з кукурудзяного крохмалю для магістрантів Житомирської політехніки

Shares

03 жовтня 2023 року у студентів, які здобувають освітній рівень «магістр» за спеціальностями 073 «Менеджмент» та 076 «Підприємництво та торгівля» (групи МОМ-24, ПВМ-9) відбулася зустріч з підприємцем, засновником компанії з виробництва та продажу екологічного посуду з кукурудзяного крохмалю CUPCORN, аспірантом Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана, запрошеним аспірантом у Cambridge Judge Business School, Сергієм ПУЗЬКО.

Лекція пана Сергія на тему «Особливості управління бізнесом з виробництва еко посуду з кукурудзяного крохмалю: соціальний та екологічний ефект» була присвячена трансформації його власної бізнес-ідеї про виробництво еко посуду з такої сировини як кукурудза в реальне життя через призму перешкод та викликів, починаючи з 2018 року і до сьогодення.

Зокрема, пильна увага була зосереджена на досвіді бізнесмена щодо співпраці з китайськими постачальниками обладнання, зокрема на порушеннях з боку останніх щодо термінів і якості станків, які вони мали виготовити. Також акцент було зроблено на тому, що фактично виробництво було повною мірою запущено у лютому 2020 року – за місяць до початку карантину в Україні, спричинених пандемією COVID-19.

Після декількох хвиль карантинних обмежень бізнес поступово відновився і, навіть, почав співпрацювати із закордонними замовниками (Польща, Румунія, Молдова, США, Балтійські країни). Але повномасштабна війна стала ще більш несподіваним викликом для життєздатності бізнесу пана Сергія. У планах підприємця було розширення товарної лінійки одноразового посуду, але це все залишилося не реалізованим.

По закінченню лекції магістранти та викладачі мали можливість задати питання лектору. Зокрема, були озвучені такі питання:

  • Звідки були залучені інвестиції на початковому етапі?
  • У чому конкурентна перевага еко посуду з кукурудзяного крохмалю перед одноразовим посудом із паперу?
  • Особливості цінової політики у контексті обсягів замовлень?
  • Який мінімальний розмір команди необхідний для запуску подібного бізнесу?
  • Яка ціна такого товару у порівнянні з одноразовим посудом, виготовленим із пластику/паперу?
  • Яким чином позиціонують себе кав’ярні, які продають каву в таких стаканчиках?
  • Чи виготовляють такий одноразовий посуд в Україні/Європі?

Цікавим фактом з огляду на переваги еко посуду з кукурудзяного крохмалю перед паперовим посудом, є те, що на виробництво приблизно 3 тис. паперових стаканчиків витрачається одне дерево, яке може рости 15-20 років. А така сировина як кукурудза щорічно родить в Україні, яка входить у Топ-5 країн світу за обсягами врожаю цієї культури.

Ще однією перевагою «кукурудзяних» стаканчиків є те, що за технологією, яку використовували у виробництві CUPCORN, внутрішня поверхня стаканчиків оброблювалася біорозкладним матеріалом, на відміну від паперових стаканчиків, які продають в Україні. Внутрішня поверхня останніх ламінується за допомогою полімерів, технології з утилізації яких не передбачені в Україні.

Екологічність бізнес-ідеї CUPCORN підкреслюється й тим, що, навіть, якщо на виробництві з’являвся брак (брачні стаканчики з кукурудзяного крохмалю), то він утилізувався у спосіб передачі його на ферму – як корм для тварин.

Учасники онлайн-зустрічі висловлюють щиру подяку Сергію ПУЗЬКУ, його науковому керівнику – д.е.н., проф., кафедри бізнес-економіки та підприємництва КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, Людмилі ПЕТРЕНКО, та к.е.н., доц., професору кафедри бізнес-економіки та підприємництва КНЕУ ім. Вадима Гетьмана Валентині ЛАВРИНЕНКО! Окрема подяка за організацію – Тетяні ЗАВАЛІЙ, PhD, старшому викладачу кафедри менеджменту, бізнесу та маркетингових технологій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

/** * */