13 жовтня 2023 року для студентів освітніх ступенів “бакалавр” і “магістр” спеціальностей 241 “Готельно-ресторанна справа” та 242 “Туризм і рекреація” відбулася зустріч із Ілоною Ремігайло, керівницею готелю Palace Del Mar (м. Одеса) та керівником Green Park Hotel (м. Трускавець), яка є також викладачем на кафедрі туристичного та готельно-ресторанного бізнесу Одеського національного економічного університету.
Під час лекції на тему “Формування тарифної політики та підвищення прибутковості готелю”, студентам було представлено особливості revenue management, зокрема, як обирати цільову аудиторію, визначати бюджет, проводити аналітику в умовах діджиталізації, формувати ціни на готельні послуги та аналізувати конкурентів, включаючи ефективне управління в умовах змін.
Під час лекції обговорювалися як теоретичні, так і практичні аспекти revenue management. Revenue management – це технологія визначення оптимальної ціни для досягнення максимальної прибутковості готелю на основі прогнозування попиту. Також було розглянуто його практичне застосування, включаючи:
- Визначення цільових аудиторій (індивідуальні клієнти, групи, корпоративний сегмент) та способи привертання їхньої уваги.
- Розгляд складових ринку: продукту (основні та додаткові послуги), каналів продажу (онлайн та прямі продажі) і ціноутворення з орієнтацією на попит і рівень конкуренції.
- Аналіз конкурентів, включаючи критерії відбору (клас готелю, зірковість, спектр послуг, розташування тощо).
- Важливість автоматизації та стеження за змінами не лише у цінах, але й в попиті.
- Значення Hotel Rates (тарифи на проживання) як основи для бюджетування готелю.
- Формування базового Rack rate на основі декількох принципів, включаючи цінність, собівартість та конкурентну ситуацію.
- Важливі показники аналізу, такі як EBIT, EBITDA, Net RevPAR, OCC% (завантаження готелю), ADR, RevPAR і RevPAC.
Індекс RevPAR був виділений як основний показник, який вимірює дохід готелю порівняно з конкурентами на ринку.
Також був розглянутий програмний продукт Expert Solution Servio HMS, який допомагає управляти готелем, надає можливість проводити аналіз порівняння з конкурентами та виконувати господарські операції.
Учасники онлайн-зустрічі щиро висловили подяку пані Ілоні та організатору зустрічі, Альоні Климчук, за цікаву та глибоку лекцію. Вони переконані, що готельний бізнес буде успішно розвиватися та процвітати. Нехай гостинність України продовжує вражати світ!