Питання забезпечення академічної доброчесності останнім часом привертають підвищену увагу науковців та освітян, оскільки бурхливий розвиток сучасних технологій розширює можливості не тільки для наукових досліджень, а також і для плагіату, фабрикації, фальсифікації та інших порушень академічної етики.
За останні роки в Україні з’явилося покоління науковців, значна частина яких не знає і не розуміє базових понять академічної етики, не має навичок виконання справжніх наукових і прикладних досліджень, критичного аналізу їх результатів, доведення і спростування наукових гіпотез, написання якісних наукових робіт.
У зв’язку з цим, актуальним є не лише створення нормативної бази, яка має посилити відповідальність за порушення академічної доброчесності, а й сформувати академічну спільноту з нульовою толерантністю до порушень академічної доброчесності, а це потребує навчання освітян, науковців, студентів, зокрема їх ознайомлення як з новим українським законодавством, так і з практиками, які вже багато років ефективно застосовують провідні університети світу.
З метою підвищення інформованості з питань академічної доброчесності, набуття компетентностей з застосування кращих практик академічної доброчесності всі викладачі кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки протягом липня-серпня 2023 року через вітчизняну платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus опанували курс «Академічна доброчесність: онлайн- курс для викладачів».
Зміст цього курсу складається з шести модулів, при вивченні яких викладачі ознайомилися з концепцією академічної доброчесності у вищій освіті, методиками викладання для сприяння академічній доброчесності, питаннями дизайну освітніх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність, основами академічного письма, питаннями дизайну системи оцінювання та наукового керівництва і розвитку культури академічної доброчесності. Викладачі переглянули відеолекції, виконали практичні завдання, вирішили вправи за допомогою онлайн-тренажерів, відпрацювали матеріали для самостійного опрацювання, пройшли підсумкове оцінювання та отримали сертифікати про успішне завершення курсу.
Курс надав викладачам не лише знання, а й інструменти, які допоможуть розвивати культуру академічної доброчесності серед здобувачів з освітніх програм кафедри, підвищувати якість освіти і спільними зусиллями та послідовними кроками змінювати на краще академічну культуру університетської освітянської спільноти.
Кафедра комп’ютерної інженерії та кібербезпеки